Všeobecné obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky pre nákup na www.farby.sk a www.farbykosice.sk
Platné od 1.7.2024
Obchodná spoločnosť L & Š, s.r.o.,
so sídlom Novozámocká 199, 949 05 Nitra, Slovenská republika
zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Nitra, oddiel: Sro, vložka č.: 14259/N
IČO: 36 555 720
DIČ: 2021299379
IČ DPH: SK2021299379
Webová adresa: www.farby.sk a www.farbykosice.sk
E-mail: eshop@farby.sk
Zákaznícky servis: 0915 05 05 05
Časť I. – Kúpne zmluvy uzatvorené so spotrebiteľmi
I. Všeobecné ustanovenia
- Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len VOP) upravujú práva a povinnosti spoločnosti L & Š, s.r.o., IČO: 36 555 720, so sídlom Novozámocká 199, 949 05 Nitra, zapísanej v obchodnom registri Okresného súdu v Nitre, oddiel Sro, vložka č. 14259/N alebo „predávajúci“) a kupujúceho pri dodávkach farieb, lakov, drogérie, maliarskych pomôcok, stavebnej chémie, tmelov, lepidiel a ďalšieho tovaru zo sortimentu spoločnosti L & Š kupujúcemu na základe jeho objednávky.
- Tieto VOP sú záväzné pre všetkých kupujúcich spoločnosti L & Š, ktorí si u nej objednajú tovar.
- Tieto VOP vstupujú do platnosti dňom ich zverejnenia na internetových stránkach www.farby.sk a www.farbykosice.sk ďalej len internetové stránky. Do týchto VOP je možné nahliadnuť aj v sídle spoločnosti L & Š.
- Všetky vzťahy medzi spoločnosťou L & Š a kupujúcim, ktorý nie je spotrebiteľom podľa § 52 ods.4 Občianskeho zákonníka, ktoré nie sú týmito VOP upravené, sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka. Ak je kupujúci spotrebiteľom v zmysle ustanovenia § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka, teda ak sa jedná o kupujúceho, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy nejedná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti, riadia sa vzťahy neupravené týmito VOP príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len "Občiansky zákonník"), zákonom č. 108/2024 Z. z. zákon o ochrane spotrebiteľa, a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa")ako aj zákonom č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode v platnom znení. Na kúpne zmluvy uzatvorené s podnikateľmi vrátane osôb konajúcich v rámci predmetu ich podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet, sa vzťahujú tieto VOP s výlukami resp. ďalšími ustanoveniami uvedenými v časti II. týchto VOP. Na vzťahy neupravené týmito VOP, ktoré vznikli medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorým je obchodná spoločnosť alebo fyzická osoba – podnikateľ, sa vzťahujú príslušné ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení (ďalej len „Obchodný zákonník“) a ustanovenia zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode v platnom znení.
- Údaje prezentovaného tovaru na nákupnom portáli (najmä dostupnosť, cena, veľkosť, zásoby) nie sú aktualizované spoločnosťou L & Š online v každom okamihu. Tieto údaje ohľadne tovaru nemusia byť na internetovej stránke vždy správne a úplné v porovnaní so skutočným stavom. Údaj „dostupnosť“ zobrazený pri tovarovej položke na internetovej stránke k nie je možné interpretovať ako lehotu pre dodanie tovaru spoločnosťou L & Š. Uvedená dostupnosť tovaru je len indikatívny, nezáväzný odhad času, ktorý sa predpokladá pre vypredanie dostupných skladových zásob spoločnosti L & Š. Tovar nie je možné vždy vopred ukázať kupujúcemu. Tovar predávaný cez internetové stránky je vždy limitovaný aktuálnymi skladovými zásobami spoločnosti L & Š a doobjednávanie a/alebo dodávanie tovaru po jeho vypredaní je možné, a to aj prostredníctvom inej osoby, len za podmienok uvedených nižšie v týchto VOP. Na každú takúto mimoriadnu skutočnosť nemožnosti dodania tovaru bude vždy kupujúci informovaný vhodným spôsobom.
- V prípade ak má spoločnosť L & Š uzatvorenú s kupujúcim samostatnú písomnú zmluvu, majú prednosť zmluvné podmienky uzatvorené zakotvené v tejto samostatnej písomnej zmluve pred VOP.
- Dozorným orgánom je:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Nitriansky Kraj
Staničná 9, P. O. BOX 49A, 950 50 Nitra 1
Odbor výkonu dozoru a Právny odbor
nr@soi.sk
tel. č. 037/772 02 16, fax č. 037/772 00 24
II. Základné definície a pojmy
- Kupujúci je podnikateľský subjekt alebo fyzická osoba – spotrebiteľ (ďalej len kupujúci), ktorý v súlade s týmito VOP doručí akýmkoľvek spôsobom (telefonicky, osobne, poštou, e-mailom, faxom, prostredníctvom obchodného zástupcu spoločnosti alebo prostredníctvom internetovej stránky) objednávku tovaru do spoločnosti L & Š.
- Tovarom sa rozumejú výrobky z vlastnej produkcie spoločnosti L & Š, tovary iných výrobcov, ktoré sú uvedené v aktuálnej ponuke spoločnosti L & Š, ako aj doplnkové služby poskytované spoločnosťou L & Š (ďalej len tovar).
- Plnením sa rozumie dodanie tovaru spoločnosťou L & Š v súlade s jej predmetom podnikania (ďalej len plnenie) kupujúcemu.
- Objednávka je jednostranný právny úkon kupujúceho, vykonaný voči spoločnosti L&Š, s cieľom obdržať od spoločnosti L & Š plnenie.
- Obchodný zástupca je interný zamestnanec spoločnosti L & Š, ktorý sa stará o zverených kupujúcich, a to najmä osobne prijíma od kupujúceho objednávky, poskytuje kupujúcemu poradenstvo, vypracováva kupujúcemu cenové ponuky, prijíma a spolupodieľa sa na riešení reklamácií od kupujúceho, informuje kupujúceho o novinkách v sortimente spoločnosti a pod.
III. Objednávanie tovaru
- Kupujúci objednáva výrobky a služby predávajúceho prostredníctvom obchodného systému na (e-shop) nasledovne: písomnou formou: e-mailom na elektronickú adresu predávajúceho uvedenú na internetovej stránke, priamo cez obchodný systém e-shopu na internetovej stránke, písomnou formou zaslaním poštou na adresu sídla predávajúceho uvedenú na internetovej stránke, telefonicky alebo faxom na telefónne číslo predávajúceho uvedené na internetovej stránke. Takto vykonaná objednávka sa potvrdením predávajúceho považuje za záväznú a je v súlade s druhou časťou Zákonom o ochrane spotrebiteľa chápaná ako zmluva uzavieraná na diaľku.
- Pri každej objednávke musí kupujúci uviesť meno a priezvisko, poštovú a fakturačnú adresu, telefónne a faxové číslo, e-mail; fyzická a právnická osoba podnikateľ aj IČO, DIČ, IČ DPH, názov tovaru, popis tovaru, počet kusov, dátum vystavenia objednávky, (priama objednávka prostredníctvom e-shopu tieto podmienky spĺňa automaticky). Tieto údaje budú v zmysle zákona o ochrane osobných údajov č. 18/2018 Z. z. použité iba v rámci obchodného vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim a nebudú poskytnuté tretej osobe (s výnimkou osoby zabezpečujúcej prepravu tovaru).
- Ak nebude objednávka obsahovať náležitosti podľa predchádzajúceho bodu, je považovaná za neúplnú. Predávajúci sa v takom prípade pokúsi kontaktovať kupujúceho a vyzvať ho k odstráneniu nedostatkov objednávky a jej prípadnému spresneniu a/alebo doplneniu. Okamihom doručenia údajov spresňujúcich a/alebo doplňujúcich objednávku predávajúcemu sa objednávka považuje za úplnú.
- Po doručení objednávky bude táto objednávka zaevidovaná v systéme predávajúceho a vtedy zároveň vzniká obchodný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim. Najneskôr do 24 hodín (v pracovné dni), resp. do 72 hodín (v nepracovné dni) sa predávajúci skontaktuje s kupujúcim. Overí objednávku, spôsob dopravy a oznámi možnú dodaciu dobu, alebo termín odberu, konečnú cenu a spôsob úhrady. Od tohto termínu je objednávka pre kupujúceho záväzná.
- K uzavretiu kúpnej zmluvy dochádza nasledovne:
a) okamihom doručenia potvrdenia úplnej objednávky kupujúcemu,
b) okamihom vyslovenia súhlasu kupujúceho s dodaním tovaru za zmenenú cenu,
c) okamihom vyslovenia súhlasu kupujúceho s dodaním alternatívneho tovaru alebo s dodaním tovaru v dlhšom dodacom termíne, a to podľa toho, čo nastane neskôr.
IV. Dodacie lehoty
- Dodacie lehoty sú pre rôzne druhy produktov rôzne. Termín dodávky alebo odberu tovaru bude vždy oznámený kupujúcemu pri overovaní objednávky.
- Vo všeobecnosti je termín dodávky alebo odberu tovaru od 7 do 30 dní od dátumu overenia objednávky.
- V prípade, ak objednaný tovar nie je dostupný na sklade predávajúceho, termín dodania tovaru sa dohodne so zákazníkom. Ak je dodanie požadovaného tovaru možné iba v dlhšom dodacom termíne než 7 pracovných dní, predávajúci kupujúceho na túto skutočnosť upozorní. Predávajúci sa zaväzuje dodať tovar v presne stanovený termín iba v tom prípade, že s kupujúcim termín dodania dohodol a tento termín dodania písomne kupujúcemu oznámil a potvrdil.
- Predávajúci sa zaväzuje dodávať tovar kupujúcemu v množstve a akosti tak, ako to špecifikuje kupujúci v objednávke uskutočnenej podľa predchádzajúceho článku.
- Vo výnimočných prípadoch, keď niektoré druhy tovarov nie sú skladom, a nie sú k dispozícii ani u výrobcov a dovozcov môže byť dodacia lehota dlhšia.
- Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené v akceptácii objednávky kupujúceho predávajúcim. V prípade, ak kupujúci bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy, tovar neprevezme do 7 dní po uplynutí lehoty uvedenej v kúpnej zmluve, záväznej akceptácii vzniká predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie objednávky. Po uplynutí 14 dní odo dňa, keď bol kupujúci povinný tovar prevziať, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a predať tovar tretej osobe.
- Predávajúci si vyhradzuje právo stornovať objednávku na tovar, ak ho nebude možné kupujúcemu dodať z dôvodu jeho vypredania alebo z dôvodu zmeny ceny, ktorá je uvedená v katalógu alebo na internetovej stránke predávajúceho, pokiaľ nedôjde s kupujúcim k dohode na náhradnom plnení. O stornovaní objednávky bude predávajúci bezodkladne informovať kupujúceho telefonicky alebo e-mailom. V prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti budú kupujúcemu finančné prostriedky vrátené do 15 dní na účet, z ktorého boli zaplatené, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodne inak.
- Ak predávajúci pred alebo po uzatvorení zmluvy zistí tlačovú, systémovú, ľudskú, dodávateľskú či inú chybu ohľadne tovaru, jeho ceny, dostupnosti, množstva alebo možností jeho dodania, ako aj v prípade vypredania zásob, nedostupnosti tovaru alebo ak nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v dohodnutej lehote alebo v dohodnutej cene alebo z dôvodov vyššej moci, o tejto skutočnosti bude informovať kupujúceho. Predávajúci i kupujúci je v ktoromkoľvek z týchto mimoriadnych prípadov oprávnený pred uzatvorením zmluvy svoju objednávku odvolať/zrušiť (kupujúci), resp. ju odmietnuť (predávajúci). Ak nastane takáto mimoriadna okolnosť po uzatvorení zmluvy, predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy do okamihu dodania tovaru kupujúcemu. Kupujúci je taktiež v uvedenom prípade výskytu tejto mimoriadnej oznámenej okolnosti oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v súlade s VOP a právnymi predpismi. Ak kupujúci už zaplatil kúpnu cenu, táto mu bude vrátená v súlade s právnymi predpismi a VOP. Predávajúci je oprávnený jednostranne odstúpiť od zmluvy a/alebo nevydať tovar kupujúcemu aj v prípade, ak zistí, že jej v komunikácii boli uvedené alebo poskytnuté nesprávne, neúplné alebo nepravdivé údaje ohľadne kupujúceho, osoby preberajúcej tovar alebo ak hrozí, že v dôsledku správania osoby, s ktorou predávajúci komunikoval môže dôjsť k vzniku škody na strane predávajúceho (napr. podvodné konanie).
- Predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté nevhodným alebo neodborným používaním tovaru.
V. Cena, platobné a prepravné podmienky
- Cena produktu je stanovená cenníkom predávajúceho. Ceny uvedené v cenníku môžu podliehať zmenám i bez predchádzajúceho ohlásenia. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny cien v nadväznosti na zmeny cien výrobcov, dovozcov a pod.. Platná cena produktu bude vždy oznámená pri overovaní objednávky.
- Cena sa môže zmeniť z dôvodov zjavnej tlačovej či inej chyby týkajúcej sa ceny tovaru zistenej v systéme predávajúceho alebo zverejnenej na internetových stránkach pri tovare. Kupujúci i predávajúci sú oprávnení zrušiť objednávku, resp. odstúpiť od kúpnej zmluvy (do okamihu prevzatia tovaru), ak je kupujúcemu oznámená zmena kúpnej ceny niektorej položky v dôsledku zjavnej tlačovej či inej chyby týkajúcej sa ceny tovaru.
- Kupujúci uhrádza platbu v hotovosti alebo platobnou kartou v predajni, dobierkou, online platbou - CardPay alebo prevodom/vkladom na účet predávajúceho. bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho vopred pred dodaním tovaru na základe zálohovej faktúry predávajúceho t. j. spôsobmi, ktoré ponúka webové rozhranie obchodu v rámci procesu objednávky, a to vždy v závislosti od aktuálnych možností predávajúceho, typu a množstva objednaného tovaru. Predávajúci môže s kupujúcim (s výnimkou kupujúceho, ktorým je fyzická osoba – nepodnikateľ/občan) dohodnúť aj úhradu bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho uvedený na daňovom doklade (dodanie tovaru na faktúru).
- V prípade bezhotovostného prevodu/vkladu na účet predávajúceho sa kúpna cena považuje za uhradenú okamihom pripísania príslušnej čiastky v prospech účtu predávajúceho uvedeného na daňovom doklade. Dokladom o platbe v hotovosti alebo platobnou kartou v predajni sa rozumie príjmový pokladničný doklad alebo doklad z registračnej pokladne vystavený kupujúcemu predávajúcim.
- V prípade online platby - Card pay je čiastka odpočítaná bezprostredne po uskutočnení prevodu.
- Pri platení bezhotovostným prevodom/vkladom na účet predávajúceho je ako variabilný symbol nutné uviesť číslo objednávky kupujúceho. Kupujúcim nesprávne uvedený variabilný symbol pri platbe má za následok nesprávne zúčtovanie kúpnej ceny a kupujúci nesie všetky riziká s tým spojené a kupujúci je v omeškaní s plnením povinnosti zaplatiť.
- Kúpna cena za tovar, ktorý predávajúci na základe objednávky kupujúceho kupujúcemu dodá, je splatná do dátumu uvedeného na daňovom doklade, ktorý predávajúci kupujúcemu vystaví. Predávajúci sa zaväzuje vyhotoviť za dodaný tovar faktúru v súlade s platnými právnymi predpismi.
- Kupujúci je povinný uhradiť všetky záväzky voči predávajúcemu podľa pravidiel stanovených v týchto VOP, pokiaľ nemá s predávajúcim písomne dohodnuté individuálne platobné podmienky.
- Pri odovzdávaní produktu platí kupujúci cenu za produkt + dopravné a prípadne cenu dobierky.
- Spôsob dopravy si volí kupujúci sám cez formulár objednávky v e-shope alebo pri inom spôsobe komunikácie. Kupujúci si môže zvoliť spôsob dopravy, a to:
a) vlastnou dopravou - osobný odber na predajni
b) dopravou predávajúceho - cena za dopravu je rátaná osobitne podľa rozmerov a hmotnosti tovaru a podľa vzdialenosti
c) kuriérom (zasielateľskou službou) – cena je stanovená podľa cenníka spoločnosti Slovak Parcel Service, ktorej služby predávajúci využíva a nezávisí od vzdialenosti, ale od hmotnosti a rozmerov produktu
d) pri zásielkach do 10kg je možné zvoliť služby Zásielkovne - preprava na iné odberné miesto v rámci Slovenskej republiky
e) paletová preprava - pre nadrozmerné tovary a tovary nad 50kg platí cenník paletovej/polpaletovej dopravy spoločnosti PaletExpress. Cena je závislá od regiónu, kam bude tovar prepravovaný, hmotnosti zásielok a od ceny paliva (palivový príplatok) podľa sadzby prepravcu
- Výška nákladov na dopravu bude vždy oznámená kupujúcemu pri overovaní objednávky, prípadne predávajúci odporučí kupujúcemu lacnejší variant dopravy.
VI. Preberanie tovaru
- Kupujúci sa zaväzuje prevziať tovar v dohodnutom termíne na adrese uvedenej na objednávke.
- Pri preberaní produktu je kupujúci povinný skontrolovať fyzickú neporušenosť a kompletnosť zásielky. Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená a zničená, kupujúci je povinný bez prevzatia zásielky ihneď kontaktovať predávajúceho a so zasielateľskou spoločnosťou spísať Zápis o škode na zásielke. Akékoľvek neskoršie reklamácie na množstvo a fyzické porušenie produktu nebudú akceptované.
- V prípade doručenia tovaru kupujúcemu vlastnou dopravou predávajúceho je kupujúci povinný po skontrolovaní počtu dodaného tovaru a jeho neporušenosti na dodací list potvrdiť prevzatie tovaru, a to vlastnoručným podpisom (ak ide o fyzickú osobu – nepodnikateľa), pečiatkou kupujúceho, podpisom kupujúceho a čitateľným uvedením priezviska preberajúceho, resp. preberajúcej osoby, ktorá sa preukáže oprávnením od kupujúceho na preberanie tovaru. Ak tak neurobí, je predávajúci oprávnený odmietnuť tovar kupujúcemu odovzdať. Kupujúci je povinný akékoľvek rozdiely v dodanom tovare oproti dodaciemu listu vyznačiť v dodacom liste.
- V prípade doručenia tovaru kupujúcemu prostredníctvom externej prepravnej spoločnosti alebo externej zásielkovej služby je kupujúci povinný po skontrolovaní počtu doručených balíkov (prepravných obalov) a ich neporušenosti potvrdiť externej prepravnej spoločnosti alebo zásielkovej službe doklady potvrdzujúce prevzatie zásielky podľa pokynov externej prepravnej spoločnosti alebo zásielkovej služby. Kupujúci je povinný akékoľvek rozdiely v počte dodaných balíkov (prepravných obalov) oproti doručovaciemu dokladu alebo poškodenie balíkov alebo porušenie obalov jednotlivých balíkov (napr. strhnutie ochrannej fólie a pod.) bezpodmienečne uviesť externej prepravnej spoločnosti alebo zásielkovej službe do preberacích dokumentov alebo spísať s externou prepravnou spoločnosťou alebo zásielkovou službou reklamačný zápis. V prípade doručovania tovaru prostredníctvom externej zásielkovej služby sa dodací list a faktúra nachádza v balíku alebo priamo na doručovanom tovare. Kupujúci nie je povinný rozbaliť balíky (prepravné obaly) ihneď po prijatí tovaru od externej prepravnej spoločnosti alebo zásielkovej služby. Za prípadné rozdiely v obsahu jednotlivých balíkov oproti dodaciemu listu, ak balíky (prepravné obaly) neboli poškodené zodpovedá predávajúci. Ak kupujúci nevznesie námietky k nedoručeniu tovaru a nedoručeniu dokladov dodávaných s tovarom v lehote 12 hodín od dodania tovaru, na základe potvrdených dodacích a prepravných listov sa predpokladá, že tovar bol kupujúcemu dodaný riadne, ak sa dôkazne nepreukáže opak.
- Predávajúci, externá prepravná spoločnosť alebo zásielková služba je oprávnený avizovať dodávku tovaru kupujúcemu e-mailom, sms správou alebo inou vhodnou formou (napr. telefonicky). Kupujúci súhlasí s tým, aby predávajúci poskytol tieto údaje kupujúceho prepravnej/špedičnej spoločnosti alebo doručovateľovi. Kupujúci je povinný byť zastihnuteľný na ním uvedenej adrese v čase oznámeného dodania tovaru.
- Kupujúci je povinný predávajúceho neodkladne písomne informovať o akejkoľvek zmene miesta dodania tovaru alebo osoby oprávnenej k prevzatiu tovaru. Predávajúci nezodpovedá za škodu spôsobenú nesprávnym alebo oneskoreným dodaním tovaru, ak bola spôsobená porušením povinností kupujúceho podľa tohto bodu článku.
- Ak kupujúci neoprávnene odmietne prevziať tovar alebo ho opakovane neoprávnene neprevezme, je predávajúci oprávnený si voči nemu uplatniť všetky náklady, ktoré jej v tejto súvislosti vznikli.
- Predávajúci je oprávnený jednostranne a podľa vlastného uváženia interne určiť hodnotu objednávky, pri ktorej kupujúci už neplatí cenu prepravy tovaru. Predávajúci je oprávnený jednostranne bez nutnosti uvádzania zmeny v týchto VOP meniť a upravovať hodnotu objednávky (uzatvorenej zmluvy), pri ktorej kupujúci neplatí cenu prepravy. Na uzatvorené zmluvy táto zmena nemá vplyv.
- Kupujúci nadobúda vlastnícke práva k produktom až uhradením plnej ceny a ďalších peňažných čiastok dohodnutých v kúpnej zmluve na diaľku na účet predávajúceho. Do doby prechodu vlastníckych práv z predávajúceho na kupujúceho, ktorý má produkt v držbe, má kupujúci všetky povinnosti uschovateľa veci a je povinný produkty a služby na vlastné náklady bezpečne uschovať a označiť ich tak, aby boli za každých okolností identifikovateľné ako produkt predávajúceho.
- Predávajúci je oprávnený požadovať splnenie záväzkov, najmä uhradenie ceny za produkty a služby, a to bez ohľadu na to, že vlastníctvo k produktu a služby ešte neprešlo na kupujúceho.
- Nebezpečenstvo škody na produktoch prechádza na kupujúceho momentom ich prevzatia kupujúcim alebo jeho splnomocnencom.
VII. Zrušenie objednávky
- Predávajúci má právo už potvrdenú objednávku zrušiť v prípade vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode. V takom prípade bude predávajúci bezodkladne kupujúceho kontaktovať za účelom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že kupujúci kúpnu cenu tovaru úplne alebo čiastočne uhradil, a kupujúci nesúhlasí s poskytnutím iného tovaru, a ani s náhradným iným plnením, s inou dodacou lehotou, vráti predávajúci kupujúcemu uhradenú kúpnu cenu do 14 dní rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri jeho úhrade. Predávajúci sa môže s kupujúcim dohodnúť na inom spôsobe úhrady, ak kupujúcemu nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky.
VIII. Odstúpenie od zmluvy
- Ak sa nejedná o prípad uvedený v bode 2. tohto článku VOP, či o iný prípad, kedy nie je možné od kúpnej zmluvy odstúpiť najmä z dôvodov uvedených v § 19 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa, má kupujúci právo od kúpnej zmluvy odstúpiť v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru, príp. uzavretia zmluvy o poskytnutí služby, a to bez uvedenia dôvodu. Odstúpenie od kúpnej zmluvy je možné zaslať písomne prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb na adresu predávajúceho, elektronicky na e-mailovú adresu: eshop@farby.sk, pomocou elektronického formulára alebo osobne na ktorejkoľvek predajni predávajúceho. V prípade ak kupujúci odstúpil od kúpnej zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné vo webovom rozhraní obchodu, je predávajúci povinný bez odkladu po doručení oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy poskytnúť kupujúcemu potvrdenie o doručení odstúpenia.
- Kupujúci berie na vedomie, že odstúpenie od zmluvy nie je možné v prípade, ak je predmetom kúpnej zmluvy (i) dodávka tovaru upraveného podľa priania kupujúceho (napr. individuálny výber miešanej farby podľa vzorkovníc ai.), (ii) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom kupujúceho a došlo k úplnému poskytnutiu služby, ako aj (iii) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo hygienických dôvodov a ktorého obal bol po dodaní porušený. Ďalšie dôvody kedy odstúpenie od zmluvy nie je možné sú uvedené v § 19 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa.
- Predávajúci upozorňuje kupujúceho v súlade s § 15 ods. 1 písm. h) a § 21 ods. 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa na to, že ak kupujúci odstúpi od zmluvy o službách v čase keď už predávajúci začal s poskytovaním služieb, je kupujúci v prípade odstúpenia od zmluvy povinný uhradiť predávajúcemu cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy.
- Odstúpenie od kúpnej zmluvy prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy podľa bodu 1. tohto článku VOP musí obsahovať údaje v ňom požadované, a to najmä presnú špecifikáciu tovaru, dátum objednania, meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov, adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov, podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov, spôsob, akým má predávajúci vrátiť už prijaté plnenie najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu, dátum. Kupujúci je odstúpením od kúpnej zmluvy povinný doručiť predávajúcemu tovar spolu s príslušenstvom vrátane dokumentácie, návodu, záručného listu, dokladu o zaplatení a pod. a v originálnom obale a to zaslaním alebo prinesením na adresu L & Š, s.r.o., so sídlom Novozámocká 199, 949 05 Nitra. Odporúčame tovar poistiť. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá.
- V prípade odstúpenia od zmluvy podľa bodu 1 tohto článku VOP sa kúpna zmluva od počiatku ruší. Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať tovar spolu s príslušenstvom vrátane dokumentácie, návodu, záručného listu, dokladu o zaplatení a pod. späť predávajúcemu alebo ho odovzdať predávajúcemu, alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru, a to na vlastné náklady; lehota sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. V prípade, že kupujúci poruší povinnosť podľa predchádzajúcej vety, vzniká predávajúcemu nárok na zmluvnú pokutu vo výške 1% kúpnej ceny za každý deň omeškania, maximálne však do výšky kúpnej ceny tohto tovaru. Týmto ustanovením nie je dotknutý nárok na náhradu prípadnej škody (napr. znehodnotenie alebo opotrebenie tovaru, náklady na inkaso pohľadávky a i.) vzniknuté porušením povinnosti, na ktorú sa vzťahuje zmluvná pokuta, a to i v prípade, kedy škoda presahuje zmluvnú pokutu. Predávajúci týmto v súlade s § 21 ods. 4 Zákona o ochrane spotrebiteľa informuje kupujúceho, že zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru a že náklady, ktoré vznikli v dôsledku takéhoto zníženia hodnoty tovaru znáša kupujúci. V prípade ak je to možné, vráti kupujúci tovar späť v pôvodnom obale, spolu s produktom musí kupujúci odovzdať všetky dokumenty týkajúce sa predmetného produktu (návod na obsluhu, záručný list, doklad o nadobudnutí a pod.), ktoré obdržal pri jeho kúpe.
- Predávajúci v súlade s § 15 ods. 1 písm. g) Zákona o ochrane spotrebiteľa informuje týmto kupujúceho, že kupujúci znáša náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu. Predávajúci ďalej informuje kupujúceho, že vybrané druhy tovarov (najmä tovar veľkoobjemový, veľkorozmerný) nie je možné vrátiť a doručiť bežnou poštovnou dopravou. Náklady spojené s iným druhom dopravy sa riadia aktuálnymi cenníkmi dopravcu, ktorého si kupujúci zvolil.
- V prípade odstúpenia od zmluvy podľa bodu 1. tohto článku VOP vráti predávajúci kupujúcemu kúpnu cenu, vrátane nákladov vynaložených na najlacnejší spôsob na dodanie tovaru ponúkaný predávajúcim, a to, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcim podľa bodu 1 tohto článku VOP, a to rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri jeho úhrade. Predávajúci sa môže s kupujúcim dohodnúť na inom spôsobe úhrady, ak kupujúcemu nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky.
- Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu a súvisiace platby pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu.
- V prípade, že sa kupujúci dostane s platbou a alebo iným plnením (prevzatie tovaru) do omeškania, je predávajúci oprávnený pozdržať dodanie tovaru alebo poskytnutej služby až do momentu zaplatenia zo strany kupujúceho. Dva týždne po uplynutí predávajúcim stanoveného náhradného termínu platenia alebo prevzatia tovaru môže predávajúci od zmluvy odstúpiť. V takom prípade zodpovedá kupujúci predávajúcemu za škody vzniknuté v súvislosti s porušením zmluvnej povinnosti kupujúcim.
- Kupujúci nemôže bez predchádzajúceho súhlasu predávajúceho jednostranne započítať svoju pohľadávku s pohľadávkou predávajúceho. Kupujúci nemá právo bez predchádzajúceho súhlasu predávajúceho postúpiť akúkoľvek pohľadávku proti predávajúcemu tretej osobe, takéto postúpenie je neplatné. Kupujúci nemá právo uplatniť si zádržné právo na tovar vo vlastníctve predávajúceho na zabezpečenie svojej pohľadávky.
- V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy v zmysle týchto všeobecných obchodných podmienok a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je použitý a je poškodený alebo neúplný alebo hodnota predmetného tovaru je znížená v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru, má predávajúci voči kupujúcemu nárok na náhradu škody vo výške hodnoty opravy tovaru a uvedenia tovaru do pôvodného stavu resp. právajúci má právo požadovať od spotrebiteľa preplatenie zníženia hodnoty tovaru.
- V prípade vrátenia poškodeného alebo opotrebovaného tovaru alebo tovaru bez sprievodných dokladov a príslušenstva je predávajúci oprávnený uplatniť si voči kupujúcemu náhradu škody, resp. iné zákonné nároky, ktoré je oprávnený započítať oproti kúpnej cene (s výnimkou tovaru vráteného z dôvodu preukázaných záručných vád).
IX. Záruka, servis a zodpovednosť za vady
- Konkrétne záručné a servisné podmienky sú uvedené v príslušných záručných listoch vybraných produktov, ktoré kupujúci obdrží pri kúpe produktu.
- Vo všeobecnosti, pokiaľ v záručných listoch nie je uvedené inak, je záručná doba pre plnenie kúpnych zmlúv stanovená na minimálne 24 mesiacov alebo zhora ohraničená dátumom spotreby produktu.
- Trvanie záručnej doby vyplýva z právnych predpisov Slovenskej republiky. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
- Ak je kupujúci spotrebiteľom v zmysle ustanovenia § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka, teda ak sa jedná o fyzickú osobu, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti, uplatňuje sa záručná doba 24 mesiacov, resp. 8 dní ak sa jedná o predaj potravinárskeho tovaru. Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim.
- Záručná doba neplynie po dobu, po ktorú kupujúci nemôže užívať tovar pre jeho vady, za ktoré zodpovedá predávajúci (reklamačné konanie, opravy a pod.). Záruka sa nevzťahuje na opotrebenie veci spôsobené jej obvyklým používaním.
- Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadne zodpovednosti predávajúceho za vady, vrátane zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru, sa riadia príslušnými všeobecne záväznými predpismi (najmä ustanovením § 619 a nasl. Občianskeho zákonníka v platnom znení). Vadu môže kupujúci vytknúť u predávajúceho do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do dvoch rokov od dodania tovaru kupujúcemu, a to akoukoľvek vhodnou formou, najmä písomne prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb, alebo elektronicky na e-mailovú adresu: eshop@farby.sk, alebo osobne na ktorejkoľvek predajni predávajúceho počas prevádzkovej doby (uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady ďalej aj ako "reklamácia"). Na účely urýchleného vybavenia reklamácie predávajúci odporúča k reklamácii priložiť fotografie reklamovaného tovaru a jeho vád, prípadne rozsahu poškodenia. Kupujúci je povinný poskytnúť predávajúcemu všetku súčinnosť na účely vybavenia reklamácie, najmä umožniť prehliadku reklamovaného tovaru a zistených vád. Záruka v dĺžke dvoch rokov nie je poskytovaná v prípade kúpy tovaru na účely výkonu podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania kupujúceho.
- Ak kupujúci uplatní práva zo zodpovednosti za vady, predávajúci poučí kupujúceho o jeho právach zo zodpovednosti za vady a po dohode s kupujúcim určí spôsob vybavenia reklamácie. Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť (napr. dlhšia dodacia lehota na dodanie náhradného dielu od dodávateľa, výrobcu a pod.). O predĺžení lehoty na vybavenie reklamácie, ako aj o objektívnych dôvodoch jej predĺženia, bude predávajúci bez odkladu informovať kupujúceho.
- Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že predávaná vec je v zhode s kúpnou zmluvou, najmä, že je bez vád. Zhodou s kúpnou zmluvou sa rozumie, že predávaná vec má akosť a úžitkové vlastnosti požadované zmluvou, predávajúcim, výrobcom alebo jeho zástupcom popisované, alebo na základe ním vykonávanej reklamy očakávané, poprípade akosť a úžitkové vlastnosti pre vec takého druhu obvyklé, že zodpovedá požiadavkám právnych predpisov, je v tomu zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a zodpovedá účelu, ktorý predávajúci pre použitie veci uvádza alebo pre ktorý sa vec obvykle používa.
- V prípade, že vec pri prevzatí kupujúcim nie je v zhode s kúpnou zmluvou (ďalej len „rozpor s kúpnou zmluvou“), a ak predávajúci zodpovedá za vadu predanej veci, má kupujúci právo na to, aby predávajúci bezodkladne a bez zbytočného odkladu vec uviedol do stavu zodpovedajúcemu kúpnej zmluve, a to podľa požiadavky kupujúceho buď výmenou veci, alebo jej opravou; ak nie je taký postup možný, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny veci alebo od zmluvy odstúpiť. To neplatí, pokiaľ kupujúci pred prevzatím veci o rozpore s kúpnou zmluvou vedel alebo rozpor s kúpnou zmluvou sám spôsobil. Ďalšie práva a povinnosti zmluvných strán súvisiace so zodpovednosťou predávajúceho za vady upravuje Reklamačný poriadok predávajúceho, ktorý je kupujúcemu dostupný v každej predajni L & Š, ako aj na webovej stránke https://www.farby.sk/reklamacny-poriadok/.
- Vzhľadom k tomu, že tovar je predávaný na základe vzorky alebo vyobrazení uvedených v katalógu alebo webovom rozhraní obchodu, nebudú pri výrobkoch z priemyselne vyrábaných materiálov považované malé (minimálne) zmeny alebo odchýlky vo farbe, štruktúre, tónovaní, hrubosti, vzore, vyhotovení, gramáži, sile, pevnosti ai. oproti vzorke alebo vyobrazeniu tovaru (považované) za jeho vady. V takom prípade sa výrobok bude považovať za zhodný v zmysle požiadaviek uvedených v kúpnej zmluve. Za vady nebudú ďalej považované odchýlky alebo zmeny vo farbe, štruktúre, tónovaní, hrubosti, vzore, vyhotovení, gramáži, sile, pevnosti a i. ak sú väčšie ako minimálne alebo malé u výrobkov z prírodných materiálov (drevo, koža a i.), takýto tovar je v zhode s kúpnou zmluvou. Záruka sa ďalej nevzťahuje na poškodenie vzniknuté vyššou mocou (napr. prírodné javy, záplavy, krupobitie a pod.); vady vzniknuté v dôsledku bežného opotrebenia; vady spôsobené nesprávnym, nešetrným a nevhodným používaním tovaru, jeho nesprávnym alebo nevhodným umiestnením, skladovaním alebo dopravou; vady alebo poškodenia vzniknuté neodbornou montážou, ako aj iné poškodenia a vady vzniknuté z dôvodu na strane kupujúceho. Záruka sa nevzťahuje na poškodenia alebo vady spôsobené v dôsledku toho, že kupujúci nakladal s tovarom v rozpore s priloženým návodom.
- Opravu vád tovaru vykoná predávajúci u kupujúceho alebo v priestoroch určených predávajúcim. Predávajúci má právo požadovať, aby kupujúci tovar odoslal na náklady a riziko predávajúceho alebo odovzdal tovar dopravcovi určenému predávajúcim. Kupujúci je povinný umožniť predávajúcemu vykonať opravu tovaru. Predávajúci môže od kupujúceho požadovať, aby menší reklamovaný tovar priniesol späť do určenej predajne predávajúceho, ktorá je najbližšie k miestu dodania, spolu s kópiou dodacieho listu, platobným dokladom a záručným listom.
- Ak sa nejedná o veci, ktoré sa rýchlo kazia alebo o veci použité, zodpovedá predávajúci za vady, ktoré sa prejavia ako rozpor s kúpnou zmluvou po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka).
- Kupujúci je povinný vytknúť zjavné vady na tovare bez zbytočného odkladu po jeho prevzatí akoukoľvek formou, najlepšie priamo na dodacom liste alebo v preberacom protokole.
- Vady, ktoré sa vyskytnú neskôr, môžu byť uplatnené iba v rámci reklamačného konania podľa Reklamačného poriadku predávajúceho.
- V prípade výskytu vady na digitálnom plnení má kupujúci práva zo zodpovednosti za vady v zmysle § 852g a nasl. Občianskeho zákonníka
- Reklamovať je možné len produkt zakúpený a zaplatený u predávajúceho. Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný doručiť (pokiaľ to charakter produktu umožňuje – zastavaný produkt) reklamovaný produkt čistý, mechanicky nepoškodený, v originálnom balení, vrátane manuálov, záručného listu, faktúry alebo iného dokladu o zaplatení produktu predávajúcemu. Pri uplatnení reklamácie sa kupujúci riadi pokynmi uvedenými v záručnom liste.
- Oprávnenie na záruku zaniká v prípade, že k chybe došlo mechanickým poškodením výrobku, prevádzkovaním výrobku v nevhodných podmienkach, neodbornou montážou, nedodržaním príslušných noriem zo strany kupujúceho alebo osoby, ktorá kupujúcemu montáž vykonávala, alebo ak bol prevedený zásah do výrobku inou než oprávnenou osobou. Zo záruky sú tiež vyňaté chyby spôsobené živelnou pohromou a nesprávnym zaobchádzaním.
- V prípade uplatňovania reklamácie sa odporúča kupujúcemu telefonicky oznámiť predávajúcemu, že daný produkt vykazuje chybu a akým spôsobom sa prejavila. Na základe týchto informácií sa odporučí kupujúcemu ďalší postup pri vybavovaní reklamácie.
X. Osobitné ustanovenia a ochrana osobných údajov
- Kupujúci nie je oprávnený pri využívaní webového rozhrania obchodu používať mechanizmy, programové vybavenie alebo iné postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na prevádzku webového rozhrania obchodu. Webové rozhranie obchodu je možné užívať len v rozsahu, ktorý nie je na úkor práv ostatných kupujúcich predávajúceho a ktorý je v súlade s jeho určením.
- Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexami správania.
- Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahu tretích osôb do webovej stránky alebo v dôsledku použitia webovej stránky v rozpore s jej určením.
- Informácie o spracovaní osobných údajov, možno nájsť v našich Zásadách spracovania osobných údajov: https://www.farby.sk/osobne-udaje/ a informácií o používaní súborov cookie v časti nastavenie cookies.
- Predávajúci môže použiť osobné údaje o vašom nákupe u nás, ktoré sme dostali od vás alebo prostredníctvom cookies, v agregovanej, tj. súhrnnej forme, za účelom merania dosahu a optimalizácia našich webových stránok.
- Predávajúci získava, spracúva a uchováva osobné údaje kupujúceho výlučne v súlade s požiadavkami Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27.4.2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a doplnení niektorých zákonov. Poskytnutie týchto údajov je zmluvnou podmienkou a slúži na účely plnenia zmluvy. Takto získané osobné údaje sú uchovávané aj po splnení kúpnej zmluvy pre daňové a archivačné účely na dobu upravenú aktuálne platnými právnymi predpismi.
XI. Záverečné ustanovenia
- Predávajúci má právo podľa charakteru objednaných produktov vyzvať kupujúceho k osobnej prehliadke a osobnému odberu produktu (vzťahuje sa hlavne na finančne náročnejší produkt, alebo náročnejší z hľadiska objemu alebo hmotnosti). V týchto prípadoch bude kupujúci kontaktovaný a bude s ním dohodnutý ďalší postup. Pokiaľ kupujúci už uhradil kúpnu cenu, bude mu táto čiastka prevedená späť, pokiaľ sa nedohodnú inak.
- Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny ceny. Pri zmene ceny predávajúci kontaktuje kupujúceho. Kupujúci má právo pri takto upravených cenách objednávku stornovať.
- Pre doručovanie elektronických správ adresovaných kupujúcemu platí, že ak predávajúci neobdrží chybové hlásenie o nemožnosti doručenia správy (e-mailu alebo sms správy) na poskytnutú e-mailovú adresu, resp. telef. číslo kupujúceho (mobil), považuje sa táto správa (e-mail alebo sms správa) za doručenú na ďalší deň od jej odoslania, ak kogentné právne predpisy neustanovujú inak. Pre doručovanie elektronických správ adresovaných predávajúcemu (e-mail) platí, že elektronická písomnosť sa považuje za nedoručenú do momentu, kým jej prijatie predávajúci nepotvrdí kupujúcemu spätnou e-mailovou správou. Zásielka sa považuje za doručenú aj v prípade, ak ju adresát odmietne prevziať, alebo aj v prípade, že si ju adresát vlastným zavinením alebo opomenutím neprevezme. V takom prípade sa považuje za doručenú uplynutím úložnej doby na pošte v trvaní podľa určenia odosielateľa a vrátením zásielky odosielateľovi, o čom musí odosielateľ preukázať nepoškodený dôkaz. Oznámenia doručované prostredníctvom doručovateľa – kuriérskej služby budú považované za doručené momentom prevzatia zmluvnou stranou. V prípade neúspešnosti doručenia kuriérskou službou sa bude považovať za moment doručenia tretí deň po vykonaní prvého pokusu o doručenie, pričom vykonanie pokusu o doručenie sa preukáže vyhlásením doručovateľa – kuriérskej služby. Je výlučným oprávnením predávajúceho rozhodnúť, akou formou a v ktorých prípadoch touto formou bude komunikovať s kupujúcim ( sms alebo e-mail alebo iný vhodný spôsob).
- Tieto všeobecné obchodné podmienky boli formulované a ustanovené v dobrej viere, za účelom splnenia zákonných podmienok a úprav korektných obchodných vzťahov medzi predávajúcim a kupujúcim. V prípade, ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej republiky niektoré ustanovenia týchto podmienok ako neplatné alebo nevynútiteľné, a to celkom alebo čiastočne, platnosť a vynútiteľnosť ostatných ustanovení a zvyšné časti príslušného ustanovenia tým zostávajú nedotknuté.
- Práva spotrebiteľa vo vzťahu k predávajúcemu vyplývajúce zo Zákona o ochrane spotrebiteľa, zostávajú týmito podmienkami nedotknuté.
- Písomnou dohodou medzi predávajúcim a kupujúcim môže byť použitie jednotlivých ustanovení týchto VOP, poprípade použitie VOP ako takých, vylúčené.
- Predávajúci si vyhradzuje právo podľa vlastného uváženia tieto VOP rušiť, meniť, upravovať alebo nahrádzať novými s tým, že na uzatvorené zmluvy sa vzťahujú VOP platné v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy. Zmluvné vzťahy založené na základe VOP predávajúceho sa posudzujú podľa VOP predávajúceho platných v dobe vzniku zmluvného vzťahu.
- Predávajúci a kupujúci sa dohodli, že plne uznávajú komunikáciu na diaľku – telefonickú, faxovú (vrátane ručne vypísanej objednávky), elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany.
- Spokojnosť kupujúceho s nákupom L&Š zisťuje prostredníctvom e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi, do ktorého e-shop predávajúceho zapojený. Tie vám zasielame zakaždým, keď u nás nakúpite, pokiaľ v zmysle § 116 ods. 15 zák. č. 452/2021 Z. z. o elektronických komunikáciách, v znení neskorších predpisov neodmietnete zasielanie elektronickej pošty na účely priameho marketingu. Spracúvanie osobných údajov na účely zaslania dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi vykonávame na základe nášho oprávneného záujmu, ktorý spočíva v zisťovaní vašej spokojnosti s nákupom u nás. Na zasielanie dotazníkov, vyhodnocovanie vašej spätnej väzby a analýz nášho trhového postavenia využívame sprostredkovateľa spracúvania, ktorým je prevádzkovateľ portálu Heureka.sk tomu na tieto účely môžeme odovzdávať informácie o kúpenom tovare a vašu e-mailovú adresu. Vaše osobné údaje nie sú pri zasielaní e-mailových dotazníkov odovzdané žiadnej tretej strane na jej vlastné účely. Proti zasielaniu e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi môžete kedykoľvek vyjadriť námietku odmietnutím ďalších dotazníkov pomocou odkazu v e-maile s dotazníkom. V prípade vašej námietky vám dotazník nebudeme ďalej zasielať.
- Predávajúci týmto v zmysle § 5 ods. 3 písm. b) zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode v platnom znení informuje kupujúceho, že (a) jednotlivé technické kroky/úkony potrebné na uzatvorenie kúpnej zmluvy sú uvedené v článku 3 týchto VOP a ďalej v objednávkovom formulári, (b) objednávku je možné pred odoslaním meniť, opraviť a upravovať za podmienok uvedených v článku 1 a 3 týchto VOP, (c) uzatvorená kúpna zmluva bude uložená u predávajúceho, pričom kupujúci k nej nebude mať prístup; kupujúci si však môže sám uložiť, vytlačiť a archivovať potvrdenie o prijatí objednávky, ktoré obsahuje uvedenie podstatných údajov z kúpnej zmluvy, najmä druh a množstvo tovaru, cenu tovaru, dátum dodania, informácie o objednanej doprave s cenou dopravy, (d) kúpnu zmluvu je možné uzatvoriť v slovenskom jazyku.
- Predávajúci týmto v zmysle § 5 ods. 1 písm. i) Zákona o ochrane spotrebiteľa informuje kupujúceho, že dĺžka trvania kúpnej zmluvy je daná z podstaty samotnej kúpy tovaru, a teda splnením si povinností zmluvných strán t. j. predávajúci dodá tovar riadne a včas kupujúcemu a kupujúci riadne a včas zaplatí predávajúcemu za tovar kúpnu cenu vrátane DPH a ceny za dopravu a tovar prevezme. Kupujúci je povinný zaplatiť cenu v dodacej lehote uvedenej predávajúcim v potvrdení o prijatí objednávky a prevziať tovar pri jeho dodaní, resp. v lehote určenej predávajúcim pri osobnom odbere alebo v lehote špecifikovanej poštovou alebo špedičnou službou. Práva kupujúceho vyplývajúce zo záruky za tovar nie sú týmto ustanovením dotknuté. Právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy v zmysle článku VII. týchto VOP a právo na zrušenie objednávky v zmysle článku VI. týchto VOP nie je týmto ustanovením dotknuté.
- Predávajúci týmto v zmysle § 5 ods. 1 písm. h) Zákona o ochrane spotrebiteľa informuje kupujúcich, že neposkytuje kupujúcim popredajný servis s výnimkou zákazníckej linky na tel. čísle uvedenom v záhlaví VOP, prostredníctvom ktorej poskytuje kupujúcim všeobecné informácie k predávaným tovarom a službám.
- Predávajúci týmto v zmysle § 5 ods. 1 písm. j) a písm. k) zákona o ochrane spotrebiteľa informuje kupujúcich, že všetky údaje o funkčnosti veci s digitálnymi prvkami, digitálneho obsahu a digitálnej služby a údaje o kompatibilite a interoperabilite sú kupujúcim poskytnuté v návode na použitie k vybranému tovaru. Prípadné chýbajúce informácie poskytne predávajúci kupujúcim na ich vyžiadanie, a to aj v prípadnej súčinnosti s dodávateľom alebo výrobcom tovaru.
- V zmysle § 5 ods. 1 písm. f) a l) zákona o ochrane spotrebiteľa predávajúci oznamuje, že sa kupujúci môže s prípadnou žiadosťou o nápravu týkajúcou sa postupu predávajúceho obrátiť písomne na adresu sídla predávajúceho alebo elektronickou formou na e-mailovú adresu eshop@farby.sk a v prípade, že mu nebude vyhovené, sa môže obrátiť so sťažnosťou na príslušný orgán dohľadu alebo štátneho dozoru. Predávajúci nie je členom organizácie ani zmluvnou stranou, ktorá umožňuje mimosúdne urovnanie spotrebiteľských sporov.
- V prípade, že medzi kupujúcim a predávajúcim vznikne z kúpnej zmluvy alebo zo zmluvy o poskytovaní služieb spor, ktorý sa nepodarí vyriešiť vzájomnou dohodou (teda predávajúci na žiadosť kupujúceho o nápravu odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania), môže kupujúci ako spotrebiteľ tiež predložiť návrh na alternatívne riešenie spotrebiteľského sporu určenému subjektu alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, Slovenská republika, IČO: 173 31 927, e-mail: adr@soi.sk (viac na https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi) alebo príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky podľa § 24 ods. 1 písm. a) zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zoznam je dostupný na stránke https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1?csrt=15803837029142085342).
Spotrebiteľ môže na urovnanie sporu využiť aj online platformu založenú Európskou komisiou na nasledujúcom odkaze: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage.
Časť II. – kúpna zmluva – iné ako spotrebiteľské zmluvy
- Vyššie uvedené VOP sa vzťahujú aj na uzatváranie kúpnych zmlúv s podnikateľmi vrátane osôb, konajúcich v rámci predmetu ich podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet, s ďalej uvedenými výnimkami.
- Za podnikateľa sa považuje osoba definovaná v § 2 ods. 2 Zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka, ako aj ten, kto samostatne vykonáva sústavnú činnosť vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť za účelom dosiahnutia zisku alebo na účel dosiahnutia merateľného pozitívneho sociálneho vplyvu, alebo vykonáva inú zárobkovú činnosť alebo iný predmet podnikania živnostenským alebo obdobným spôsobom. Na účely ochrany spotrebiteľa sa za podnikateľa považuje aj osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet (napr. prenájom nehnuteľností a pod.).
- Výnimky z VOP pre podnikateľa:
- na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady sa nevzťahuje dvojročná lehota, ani skrátená ročná lehota na použitý tovar = predávajúci neposkytuje na tovar tzv. záruku;
- Neplatí lehota na vybavenie reklamácie v zmysle § 622 ods. 3 Občianskeho zákonníka - uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady - 30 dní sa neuplatňuje. Nároky zo zodpovednosti za vady sa vybavujú čo najrýchlejšie v rámci možností predávajúceho;
- Ustanovenia vzťahujúce sa výlučne na podnikateľa:
- predávajúci si vyhradzuje právo pre prípad, že bude kupujúci v omeškaní omeškania kupujúceho s platbami faktúr, nemusí dodávateľ neplniť nové dodávky tovaru až do úplného uhradenia splatných faktúr kupujúcim;
- v prípade kupujúceho, ktorý prekročí stanovenú dobu splatnosti, je predávajúci oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť. Odstúpenie od zmluvy musí mať písomnú formu a je účinné okamihom doručenia kupujúcemu. Za doručenie sa považuje takisto okamih prevzatia faxovej správy, alebo elektronickej pošty na zariadení kupujúceho. V takomto prípade sú strany povinné navzájom si vrátiť všetko, čo podľa tejto kúpnej zmluvy získali, inak dochádza k bezdôvodnému obohateniu. Vrátenie tovaru namiesto úhrady je možné len na výzvu predávajúceho, prípadne po dohode s ním a koná sa na vlastné náklady a nebezpečenstvo kupujúceho;
- predávajúci si vyhradzuje právo vyžadovať od kupujúceho, ktorý má voči predávajúcemu neuhradené záväzky po lehote splatnosti, alebo také záväzky mal opakovane v minulosti, platbu v hotovosti pri dodaní tovaru. Pokiaľ kupujúci túto podmienku neakceptuje, vyhradzuje si predávajúci právo dodať mu objednaný tovar až potom, čo všetky svoje záväzky voči predávajúcemu uhradí;
- predávajúci stanovuje interne kupujúcemu kreditný limit. Kreditný limit – určuje maximálnu výšku sumy otvorených pohľadávok a objednávok čakajúcich na dodanie kupujúcemu, ktoré môže spoločnosť L & Š voči kupujúcemu evidovať. Vyjadruje sa v mene EUR. Kreditný limit stanovuje spoločnosť na základe dohodnutého objemu objednávaného tovaru po dohode s kupujúcim, podľa priebehu doterajšej spolupráce s kupujúcim, na základe verejne dostupných informácií o kupujúcom (tržby, platobná disciplína voči inštitúciám sociálneho zabezpečenia) a pod. V prípade prekročenia kreditného limitu kupujúcim je predávajúci povinný obratom informovať kupujúceho o výške prideleného kreditného limitu a dohodnúť s kupujúcim ďalší postup pri plnení dodania tovaru;
- predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek jednostranne znížiť alebo zvýšiť hodnotu prideleného kreditného limitu ako aj právo nedodať kupujúcemu tovar, v prípade ak by dodaním tovaru došlo k prekročeniu interne stanoveného kreditného limitu.
Časť III. – Záverečné ustanovenia
- Kontaktné údaje Predávajúceho:
Adresa pre doručovanie:
L & Š, s.r.o.,
Novozámocká 199
949 05 Nitra
Slovenská republika
IČO: 36 555 720
DIČ: 2021299379
IČ DPH: SK2021299379
Zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Nitra, oddiel: Sro, vložka č.: 14259/N.
E-mail: eshop@farby.sk
Otázky týkajúce sa online objednávok: eshop@farby.sk
Telefónne číslo: 0915 05 05 05
- Kupujúci vyhlasuje, že si vyššie uvedené VOP prečítal v plnom rozsahu, porozumel ich obsahu, t. j. že sa s VOP v plnom rozsahu oboznámil. VOP sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Kupujúci ďalej vyhlasuje, že získal informácie o spracúvaní osobných údajov súvisiacom s kúpou tovaru prostredníctvom internetového obchodu na webovej stránke https://www.farby.sk/osobne-udaje/.
- Tieto VOP sú platné a účinné dňom 1. 7. 2024
- Predávajúci je oprávnený vykonať úpravy a zmeny VOP v súlade s príslušnými
právnymi predpismi. Na práva a povinnosti spojené s uplatnením práv sa vždy vzťahujú VOP, ktoré boli platné a účinné v čase kúpy tovaru (uzavretia kúpnej zmluvy).